maandag 18 april 2016

En toen zat het erop.

Het behang zit erop; de kamer van onze dochter is klaar en zoals beloofd zou ik jullie laten zien hoe het is geworden.
De meningen over de keuze van het lijstjesbehang waren namelijk nogal verdeeld: de een vond het te druk en de ander ............. Je kunt de reacties trouwens nalezen op zo krijgt behang een persoonlijke look.

Eerlijk gezegd valt het mij mee hoe druk het behang is. De lijstjes verschillen dan wel in grootte en in vorm, maar als je ze niet inkleurt dan geeft het toch een rustig effect. En het leuke aan die getekende lijstjes was dat het behangen erg gemakkelijk ging.
Wij hebben namelijk een oud huis waarin alle wanden scheef zijn en daardoor behangen met een patroon een lastig karwei is. Maar met dit behang uit de Graham & Brown collectie uit de behangwebshop kwam het niet zo nauw en het is heel leuk geworden.


Memobord van restjes behang
Nu heb ik nog een halve rol behang over en daar ga ik het volgende mee doen.
Ik ga er een memobord mee beplakken.
Ik heb een stuk plaatmateriaal genomen van 30 bij  95 cm en deze beplakt met lijstjesbehang.
Vervolgens heb ik de vorm van het grootste lijstje uit krijtfolie geknipt en in de lijstjes geplakt. 
In de kleine lijstjes, die ik eerst een beetje heb ingekleurd voor een speels effect, heb ik hier en daar een klemmetje bevestigd.  Die ik met een spijkertje in het plaatmateriaal heb geslagen. 

Met een krijtstift kun je notities in de krijtfolie-lijstjes schrijven en met de klemmetjes kun je memo's of leuke quotes vastzetten.
Zowel de klemmetjes als de krijtstiften zijn te koop bij de HEMA. De krijtfolie kocht ik bij de Lidl toen die in aanbieding was, maar is ook weleens bij Action te vinden.



Wat zou jij met een restje lijstjesbehang doen?

1 opmerking:

  1. Erg leuk idee en ook mooi uitgevoerd!
    Ik geloof dat ik dat lijstjes behang toch leuker vind als memobord. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen