zaterdag 19 maart 2016

Wat je allemaal kunt doen met eierdopjes

Heb jij een verzameling? Nee, ik niet. Maar vroeger verzamelde ik eierdopjes en die verzameling eierdopjes was nogal uitgebreid moet ik zeggen, met hele speciale exemplaren.
Zo had ik eierdoppen met een bepaald item, van verschillende materialen en nam ik uit ieder land waar ik vakantie vierde een eierdopje mee.
Ze stonden te pronken in een vitrinekast die ik speciaal voor mijn verzameling had aangeschaft.
Maar opeens was het voorbij en kreeg de kast een andere bestemming en de eierdopjes verdwenen in een doos.
greep uit mijn verzameling eierdopjes
Straks met Pasen haal ik ze weer nog tevoorschijn. Maar dan alleen die dopjes die echt iets met dát feest te maken hebben; dus alleen de kippetjes en de hazen.
Met de rest doe ik niets meer, die woont in 2 dozen in mijn "opbergruimte" in de schuur. 
Ik wil er eigenlijk wel vanaf, maar ik twijfel nog een beetje omdat je er ook hele leuke DIY mee kan maken. Bijvoorbeeld deze leuke etagère die ik vond op Pinterest, gemaakt van eierdopjes, kopjes en schoteltjes. 
Etagère gevonden op Pinterest
Of deze grappige lampenvoet gemaakt van zes Delfblauwe eierdopjes en een schoteltje? Op VT-wonen kun je zien hoe deze lampenvoet zelf kan maken.

Onalledaagse lampenvoet van eierdopjes
Heb je zin om aan de slag te gaan maar heb je zelf geen eierdopjes verzameld. Ik heb ze in alle kleuren en maten en doe ze graag van de hand voor een leuk DIY-project. 
Heb je belangstelling? Laat het me gerust weten.

Heb jij een verzameling?


3 opmerkingen:

  1. Ik heb er geloof ik een stuk of 4. Wat kun je daar nog verrassend leuke dingen mee doen zeg, getuige de foto's in je post!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit vind ik een super leuk idee. Alleen heb ik er maar vier en die zijn meestal in gebruik. Ik ga eens kijken in de kringwinkel hier voor. Ik knutsel heel graag. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moet je zeker doen Sanne misschien vind je ook nog wat oud servies om de etagère te maken

      Verwijderen