zondag 7 februari 2016

5 manieren om je stedentrip goedkoper te maken

Ik ben gek op stedentrips en ga het liefst dan een heel weekend weg. Met de trein. Maar met de trein reizen is duur, zeker als je een lange afstand moet overbruggen.
Vandaar dat ik altijd de aanbiedingen van goedkope treinkaartjes in de gaten houd. Ik heb er een zesde zintuig voor ontwikkeld om op dát gebied niets te missen.
Zo valt het me op dat de acties voor voordelige treinkaartjes elkaar altijd opvolgen. Zo eindigt de actie van Blokker op 6 maart a.s. maar is er momenteel een treinkaartjesactie bij het Kruidvat die op 13 februari start maar doorloopt tot en met 1 mei a.s.
En laat deze actie van het Kruidvat ook nog heel voordelig zijn. Want als je 150 spaarpunten inwisselt dan kost een treinkaartje niet 13,99, maar slechts 12,49!

Maar er zijn meer manieren die een stedentrip een stuk goedkoper kunnen maken. Hier volgt mijn top 5.




1. Gratis reizen met het boekenweekgeschenk

Traditiegetrouw plan ik het uitstapje met mijn vriendin altijd in het laatste weekend van de boekenweek omdat je dan zondags gratis mag reizen als je in het bezit bent van het boekenweekgeschenk. Dat is dit jaar zondag 20 maart. Dus houd je van lezen en van treinen? Dan is dit de dag om dit te combineren.

2. OV-fiets

Ik vind het leuk om een onbekende stad per fiets te verkennen. Omdat wij dit jaar ons vriendinnenweekend in Rotterdam doorbrengen heb ik alvast een plattegrond van de stad gedownload zodat wij alle bezienswaardigheden snel kunnen vinden. Een goedkope fiets huren we op het station. 
Voor 3,35 per persoon beschik je een hele dag over een stevige tweewieler. 
Hoe je dat doet lees je hier.

3. Secret hotel

Een voordelig weekendje weg vraagt soms wat voorbereiding. Maar omdat wij altijd wel in zijn voor een verrassing en graag veel luxe voor weinig geld willen, boeken wij altijd via Hotelspecials een kamer in een secret hotel
Nooit van gehoord? Zo werkt het:
  • Kies een aankomstdatum en maak keuze uit een van de secret hotels van Hotelspecials;
  • Het Secret Hotel blijft geheim tot 48 uur voor aankomst;
  • Na de bekendmaking van je hotel ontvang je een bevestiging met de hotelnaam en de exacte locatie;
  • En je betaalt altijd een stuk minder dan de normale overnachtingsprijs en het verblijf is altijd inclusief ontbijt.

4. Eten en drinken

Je kunt je stedentrip natuurlijk zo duur en zo goedkoop maken als je wilt. Voor een hapje onderweg kun je in de periode dat je treinkaartje geldig is, bij de Kiosk een warme drank, een croissant en een appel scoren voor slechts 2,50.
Meer zin in iets hartigs? Bij Smullers kun je een voucher met bijbetaling van 2,50 inwisselen voor frites en een snack naar keuze. Wil je 's avonds gezellig uit-eten? Kijk dan van te voren op de site van Iens waar je de dinnerdeals van Rotterdam vindt. Hiermee krijg je soms wel 60% korting bij toprestaurants.eek tot 60% korting bij toprestaurants. Reserveer direct, betaal in het restaurant.



5. City pas

Op de city guide Rotterdam zag ik naast kortingen op musea, openbaar vervoer en op verschillende bezienswaardigheden nog veel meer tips om korting te behalen.
Zo zie je maar dat een weekend weg geen rib uit je lijf hoeft te kosten, mits je je de aanbiedingen in de gaten houdt.

Wat doe jij ter voorbereiding op een weekendje weg?

4 opmerkingen:

  1. Wij gaan eigenlijk nooit een weekendje weg, maar ik vind dat je hele goede tips geeft. Zo hoeft zo'n weekendje niet duur te zijn. Ik heb wel eens een reclame gezien van dat Secret Hotel.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De reclame die je tegenwoordig op TV ziet over secret hotels is een andere Nicole. Daar kun je lid van worden, maar hoe het precies werkt weet ik niet, ga ik nog wel eens een keer uitzoeken.

      Verwijderen
  2. Ik houd wel van stedentripjes, dus deze tips komen goed van pas. Ik wist bijvoorbeeld niet dat het huren van zo'n OV-fiets zo voordelig is!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In combinatie met een OV-fietsabonnement van 10,-- per jaar is het huren van een OV-fiets heel voordelig.
      Ik heb er ooit een blog over geschreven waarin je precies kunt lezen hoe dat werkt.
      http://lotsideasofmarion.blogspot.nl/2015/06/ongelimiteerd-trein-en-fietsplezier.html

      Verwijderen