vrijdag 26 februari 2016

Welke dingen ik altijd mee op vakantie neem.

Ik ga op vakantie en neem mee. Naast mijn skiuitrusting en wat kleding neem ik niet veel mee. Alleen het hoogst noodzakelijke. Ik ga er namelijk vanuit daar waar ik vakantie vier er ook winkels zijn dus dat ik gewoon boodschappen kan doen.
Toch ziijn er een aantal zaken waar ik niet buiten kan tijdens mijn vakantie: er zijn spullen die ik altijd meeneem. En dat zijn:


1. De melkopschuimer.

In mijn blog Bakkie doen schreef ik al eens hoe je van een gewoon kopje koffie een heerlijke cappuccino maakt. Onze melkopschuimer gaat dus altijd mee op vakantie.

2. Een kleurboek en stiften

Voor onderweg neem ik altijd een kleurboekje mee met wat stiften. Dit handzame formaat is handig tijdens een lange autorit.

3. Een boxje

Sinds jaar en dag nemen onze kinderen dit boxje mee, dat makkelijk is aan te sluiten op de mobiele telefoon die vol staat met hippe muziek. Hebben we in ons appartement altijd wat te beluisteren.


4. Lectuur

Natuurlijk neem ik naast een paar boeken altijd wat tijdschriften mee. Meestal koop ik een pakket van Libelle en Margriet, maar omdat blogger Johanna Krommenie van Friesland blog een van de winnaars is van de schrijfwedstrijd van Flair at home, heb ik dit tijdschrift een keer gekocht. 
Veel leeswerk voor slechts 1,99.


5. Lensjes voor de mobiele telefoon

Ik wist helemaal niet van het bestaan af tot dat ik de blog las van Fotografille over de clip up lens voor je smartphone, te koop bij de Hema. Lijkt me reuze handig voor de wintersport en dat voor slechts 5,--. 
Ik heb hem gelijk gekocht en ga hem deze week uitproberen.

Wat mag er in jouw koffer niet ontbreken als je op vakantie gaat?

7 opmerkingen:

  1. Owww, we gaan bijna nooit weg maar als ik ga zal ik zeker de e-reader meenemen.
    Verder de honden want die wil ik niet naar een opvang, zou ze gaan missen...

    Groetjes,Marga

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Euhmmmm, die gaan natuurlijk niet in de koffer...haha...

      Verwijderen
    2. Gelukkig hebben we voor ons een fijn oppasadres.

      Verwijderen
  2. Een tandenborstel en tandpasta. Verder neem ik zo min mogelijk mee.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh jemig, leesvoer, mn teken/verfspulletjes en liefst mn badpak.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je reageert Sillie. Grappig dat je je badpak meebrengt. Die neem ik nou nooit mee.Ik hou namelijk niet zo van zwemmen.

      Verwijderen