maandag 4 januari 2016

Kort maar krachtig Tag

Een poosje geleden werd ik door Chris van Landpraat gevraagd om de ‘Kort maar Krachtig tag’ in te vullen. Deze tag is bedacht door Ysanne van Blog of Ys en het is de bedoeling dat ik korte en krachtige antwoorden geef op 20 vragen.

Eigenlijk hebben de vragen niet zoveel met lots ideas of Marion te maken maar omdat mijn eerste blogverjaardag nadert (5 januari a.s. is het zover), lijkt het mij leuk om ter ere daarvan jullie een andere kant van mijn persoontje te laten zien.
Wil je nog meer van mij weten lees dan op Friesland.blog de rubriek ’10 vragen aan’ waarin Johanna Kommerie mij het hemd van het lijf heeft gevraagd over wat ik met Friesland of een Fries onderwerp heb. 

Dochter op haar snowboard. Ik houd het bij skiën. 

Maar nu eerste de kort maar krachtig tag. Hou je vast, daar komt ie:

1.   Stom: mensen die HUN als persoonlijk voornaamwoord gebruiken. Het moet toch echt ZIJ zijn.

2.   Aller stomst: als ze vragen wat is je "meisjesnaam?" "U bedoelt mijn "eigen naam?" Je vraagt toch ook niet naar je jongensnaam?

3.   Dag met een gouden randje: Eigenlijk zijn dat er 3:  7 mei; 14 april en 1 oktober. Respectievelijk onze trouwdag, en de geboortedagen van onze kinderen. Dat zijn ook de enige dagen die ik vier.

4.  Leukste liedje:  Marakech Express van Crosby, Stills & Nash omdat ik daar altijd zo vrolijk van word;

5.   Houd van: een weekendje weg met mijn beste vriendin en de jaarlijkse wintersportvakantie met het gezin.

6.  Nooit gedacht: dat ik nog eens eens 2 kinderen zou krijgen;

7.   Genieten: van een glas Hoegaerden witbier op een zonnig terras of op mijn vlonder aan de vijver.

8.   Bang voor: kleine ruimtes en grote mensenmassa's (een beetje claustrofobisch dus);

9.   Hekel aan: als je met druilerig weer nog buiten aan de gang moet;

10. Lekkerste weer: een zonnige dag met een temperatuur van zo'n 23  graden;

11. Leukste leeftijd: geen idee; ik heb niet zoveel met leeftijd, je bent zo jong als je je voelt;

12. Spijt van: niet veel. Misschien had ik wat meer mijn best moeten doen tijdens de Engelse les op de middelbare school (maar dat is achteraf).

13. Geen tijd voor: huishoudelijke klussen (maar ik doe ze wel hoor)

14. Lekkerste eten: boerenkool met worst maar eigenlijk alles wat door een ander is klaargemaakt en ik alleen maar mijn benen onder de tafel hoef te schuiven.

15. Fijnste vakantieland: in de zomer daar waar de zon schijnt en  's winters een sneeuwzeker wintersportgebied met een heleboel skiliften (oeps, decadent).

16.  Vreselijk goor: een dooie rat vinden die je zelf moet opruimen;

17.  Mezelf een duwtje geven: om huishoudelijke klussen te gaan doen;

18.  Wil nog: (terug) verhuizen naar de stad;

19. Mis een beetje: de stad en mijn beste vriendin (die 150 km bij me  vandaan woont);

20. Dansen: maar dan alleen los van elkaar want ik heb geen enkel maatgevoel.

Zo dat waren ze dan. Sommige antwoorden zijn wat minder kort maar zeker krachtig. Ik hoop niet dat je hierdoor afhaakt en mijn blog niet meer volgt want dat zou natuurlijk jammer zijn. Ik heb namelijk ook dit jaar weer heel wat leuke ideeën voor je in petto.


Welke vraag had jij mij willen stellen?




12 opmerkingen:

  1. Een lekker fris glas Hoegaerden, heerlijk!
    En Marakech vind ik ook een heel leuk liedje. Om uit volle borst mee te zingen. ;-)
    Mensensmassa's: vreselijk. Daar krijg ik ook claustrofobie van doordat ik zo klein ben. Ik zie alleen de rug of buik vlak voor me.

    Leuk ingevuld Marion!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het al een heel complete lijst : )
    Waarom zou je graag weer terug naar de stad willen? Viel het platteland tegen?

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het platteland valt niet tegen, maar soms verlang ik naar een omgeving waarin je alles bij de hand hebt en je niet voortdurend onderweg bent voor het een of ander. Daarnaast is hier altijd veel werk te doen.
      Dus als wij gepensioneerd zijn en het hier niet meer kunnen onderhouden gaan wij weer terug naar een stad.

      Verwijderen
    2. Ik zit achter een vreemde computer vandaar dat je mijn foto er niet bij ziet Nicole

      Verwijderen
  3. Leuke antwoorden heb je gegeven op deze tag. Een dode rat vind ik ook vreselijk. Op de eerste dag dat we de sleutel van ons huis kregen en gingen starten met de verbouwing vonden we een enorme grote dode rat. Echt heel vies. Gefeliciteerd met je blogverjaardag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat je ook aan mijn (blog)verjaardag hebt gedacht en nog bedankt voor de nominatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk deze tag! Mooi gezegd ook je bent zo jong als je je voelt. Ja en boerenkool die door een ander gemaakt is haha Ik zei vroeger al bij een andere smaakt het altijd veel lekkerder. Ik wens je een fijne dag vandaag. groetjes Diana

    BeantwoordenVerwijderen