vrijdag 1 januari 2016

Kerstboom eruit, maar hou de sfeer erin

Dit weekend is het voor veel mensen hét moment om de kerstboom op te ruimen.
Maar hoe hou je sfeer vast in je huis, nu de kerstboom eruit is en alle kerstversiering is opgeruimd.
Om de lege plekken op te vullen wordt vaak aangeraden een plant in je interieur te zetten, maar als je daar nou niet van houdt.
Met een paar eenvoudige dingen breng je sfeer terug in je interieur. Bijvoorbeeld met een paar kussens van oude wollen dekens of van truien die je toch niet meer draagt, of van oude borduurwerkjes zoals ik liet zien in is borduren hip en trendy. 

Of hang aan de muur waar de kerstkaarten hingen een aantal verschillende lijsten zoals je kon zien in mijn blog mensen houden van lijstjesMaar je kunt natuurlijk ook een wandrek plaatsen waar je een paar mooie kaarten aan hangt. Zoals hier met een draadrek van Karwei

Of haal een oude ladder uit de schuur waaraan je naast nog een beetje (kerst)verlichting een paar mooie decoraties hangt.

Je kunt ook je mooiste (woon)bladen uitstallen door ze aan een oude ladder te hangen.

Je kunt natuurlijk ook 's avonds nog wat kaarsen branden, een paar oude cd's beluisteren of via YouTube naar je favoriete nummers of een leuke film bekijken.
Die kamerplant of die bos met voorjaarsbloeiers kun je altijd nog in huis halen. De winter moet tenslotte nog steeds komen.


Hoe hou jij de sfeer erin nu de kerstboom eruit is?

1 opmerking:

  1. Mijn man geniet van de ruimte, maar ik vind het warempel best een beetje kaal zonder kerstboom. Ik weet nog niet of ik de ruimte ga vullen. Misschien een staande schemerlamp? Of een grote plant?

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen