maandag 25 januari 2016

Digitale verjaardagspost

Je bent jarig en de digitale post stroomt binnen. Via Whatsapp en Facebook, via alle kanalen word je gefeliciteerd. Hartstikke leuk natuurlijk want als iedereen je gewoon of per post zou feliciteren dan zou de oogst veel minder zijn.

Maar ook de cadeautjes stromen binnen. Iedereen lijkt aan jouw verjaardag te denken. Maar heb je er ook iets aan. Een willekeurig kijkje in mijn mailbox vandaag (ik ben namelijk echt jarig)


Gefeliciteerd Marion!
Om te vieren dat je jarig bent, geven we je 25% extra korting op je volgende bestelling op Avantisport.nl Gebruik de volgende kortingscode tijdens je bestelling 186bfcad605b41De kortingscode is 14 dagen geldig.Veel shop plezier namens het Avantisport Team! 
 * Deze actiecode is niet geldig in combinatie met andere acties of in combinatie met dagaanbiedingen. 

Hiep hiep hoera: van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
Op deze feestelijke dag trakteren we jou natuurlijk graag op een cadeautje. Met onderstaande kortingscode ontvang je daarom €5,- korting op je volgende bestelling bij YourSurprise. Vul deze code in bij '+Cadeaucode?' in je winkelmand en je korting wordt direct verrekend.  

Beste mevrouw Stam, 
Hartelijk gefeliciteerd met uw verjaardag. Namens alle medewerkers van Pearle Opticiens wensen wij u een hele fijne dag. En met u is uw bril natuurlijk ook een beetje jarig. Dus als u binnenkort in de buurt bent, kom dan gerust langs om uw bril gratis te laten reinigen, opnieuw af te stellen, of voor ander onderhoud.  Ook bent u welkom voor een gratis oogmeting.  U kunt hiervoor eenvoudig online een afspraak maken. 
          Met vriendelijke groet,
Pearle Opticiens, Uw opticien  

Kleine lettertjes en een hoop gebakken lucht
En zo kan ik wel door blijven gaan. Maar heb ik hier ook echt wat aan, krijg ik echt een cadeautje? Natuurlijk niet.
Het enige wat bedrijven doen is zichzelf in de picture zetten. Het is allemaal gebakken lucht. 
Want stel dat ik net een mooie hardloopbroek heb gekregen voor mijn verjaardag,  dan is de kans klein dat ik opnieuw een bestelling ga plaatsen bij Avantisport. Ondanks die 25% korting die zij mij beloven.

En die korting van Yoursurprise van 5,--? Dáár zal vast een minimale besteding van een bepaald bedrag aan vast zitten dus ook dat is een "worst waar je niet bij kan".

En bij Pearl opticiens weten ze ook dat ik eind vorig jaar net 2 nieuwe brillen heb gekocht en dat de kans klein is dat ik nu een derde ga kopen ondanks de korting die ze beloven. Omdat deze bril (nog) niet vergoed wordt door de verzekering en ik aan twee brillen echt genoeg heb. Daarnaast is reinigen, het afstellen en kleine reparaties aan je bril bij Pearl al jaren gratis, dus waar hebben we het over.

Stuur een kortingsactie een week vóór je verjaardag
Kortom: je hebt er helemaal niets aan.
Mijn remedie is: Stuur kortingsacties voor een verjaardag een week van te voren naar de jarige. Dan is de kans groot dat er wel een aankoop wordt gedaan en de korting die je krijgt wordt dan wel gezien als een cadeautje. 
Maar nu niet. Stoppen dus met die onzin.

Word jij blij van verjaardagskortingen in je mailbox?


2 opmerkingen:

  1. Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag Marion!
    Die onzin is één van de redenen waarom ik mijn e-mailadres niet aan dergelijke bedrijven geef. Vóór je het weet, zit je op je verjaardag een halve dag je inbox op te ruimen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, ik lees die spam achtige felicitaties niet eens....

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen