woensdag 6 januari 2016

Cadeauwensen voor mensen die geen wensen hebben.

Zoals ik. Binnenkort ben ik jarig en als je me vraagt wat ik wil hebben voor mijn verjaardag dan is het antwoord: niets. Ik zou het niet weten.
Op een bepaalde leeftijd heb je spullen genoeg en is datgene wat je wenst moeilijk in te pakken. En dat geldt niet alleen voor mij. Blogger Nicole Orriëns van Huisvlijt kan er ook over meepraten en schreef dit leuke artikel: dingen waarvan je teveel hebtVandaar. 



Ga samen iets doen!
Maar je kunt me wel blij maken als je iets met me gaat doen. Een leuke wandeling maken bijvoorbeeld met aansluitend een lekkere lunch. Of door mij mee te nemen naar de bioscoop of door samen met mij ergens een hapje te gaan eten.
Dat dát laatste helemaal niet duur hoeft te zijn kun je lezen in dineren voor een prikkie. Maar een gezellige maaltijd bij iemand thuis vind ik ook prima.

Maak een activiteitenboekje
In het kader van "samen iets ondernemen" heb ik voor een bruidspaar, dat ook alles al had, een activiteitenboekje samengesteld. Hieruit mochten zij één activiteit kiezen die zij dan samen met ons (de gevers) zouden gaan doen. 
Je maakt zo'n boekje heel gemakkelijk zelf met het fotobewerkingsprogramma 
Picmonkey en het ziet er een beetje zo uit.
iedere foto is een kaartje
Een alternatief verlovingsboekje
Ik heb een aantal kaartjes gemaakt met daarop de handleiding, de activiteiten en een antwoordkaartje waarvan ik een boekje heb gemaakt. Een soort "verlovingsboekje" waaruit je een cadeau kon scheuren zoals  gebruikelijk was in de vorige eeuw.


de handleiding

Wat gaan we doen?
Wat we gaan doen weet ik nog niet, want het bruidspaar heeft hun keuze nog niet aan ons doorgegeven maar ik weet wel dat zij en wij in 2016 samen een leuk dagje gaan beleven.

En dat peper-en-zoutstel dan?
Dus breek je je hoofd over wat je een bruidspaar gaat geven voor hun huwelijk? Misschien is dit dan een leuk cadeau. En dát peper-en-zoutstel hebben ze natuurlijk ook gekregen. Want die hoort er natuurlijk wel bij.

Heb jij nog cadeauwensen?



3 opmerkingen:

  1. Wat een ontzettend leuke ideetjes!
    Zelf weet ik ooit nooit wat te antwoorden wanneer ik gevraagd word wat ik wil voor mijn verjaardag. Ik heb er nog nooit zo bewust bij stilgestaan, maar inderdaad: samen iets leuks gaan doen vind ik altijd een heel fijn 'cadeau'.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben altijd wel blij met cadeaukaarten van de Hema.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. cadeaukaarten zijn altijd leuk om te krijgen maar dan moet het bedrijf waaraan ze verbonden zijn wel blijven bestaan #V&D

      Verwijderen