maandag 7 december 2015

Hoe hang jij ze op dit jaar?

Zaterdag viel de eerste kerstkaart op de mat. Ze bestaan dus nog: mensen
die echte kerstkaarten sturen. Die niet twijfelen of ze dit jaar nog wel per post een kaart gaan sturen. Maar het gewoon doen.

Wellicht kunnen jullie mijn blog nog herinneren waarin ik mijn twijfel uitte of ik in december (zelfgemaakte) kaarten zou versturen. Omdat er zo veel andere (gratis) manieren zijn om elkaar fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar te wensen.

Maar die eerste kerstkaart zette mij ook weer aan het denken. Want hoe hang ik ze op dit jaar? 
Op de traditionele manier, door het spannen van een lijntje voor de tuindeuren en de kaarten te bevestigen met knijpertjes. Of doe ik eens wat anders met mijn echte kerstkaarten die ik in de brievenbus vind. 
In ieder geval heb ik nog tijd genoeg om inspiratie op te doen voor andere ophangmogelijkheden.

Wat vind je van dit idee? Je schildert een vlak op de wand of  je neemt een flinke plaat multiplex waarop je een verticale streep en een aantal in lengte verspringende horizontale strepen zet. Je plakt op elke dwarsligger een paar knijpers (die je van te voren leuk hebt versierd) en klaar is je kerstboom-kaartenhanger.

Of je zoekt een paar oude lijsten bij elkaar die je misschien eerder hebt gebruikt voor iets anders. In mensen houden van lijstjes deelde ik een aantal ideeën die je nu ook weer kunt gebruiken, maar dan met (kerst)kaarten en straks met mooie foto's.

Of je houdt het simpel en je beplakt een deur met kerstkaarten en voegt wat kerstaccessoires toe voor nog meer kersteffect.

Hou je meer van strak of laat je de (gekregen) kaarten voor wat ze zijn. 
Kies dan je eigen (zwart-witte) prints en plak deze in de vorm van een kerstboom op een wand. Klaar is je wanddecoratie. Ook mooi.

Kortom er zijn genoeg manieren om je kerstkaarten leuk op te hangen. 
Welke kies jij?

Hoe hang jij je kaarten op?

6 opmerkingen:

  1. Vroeger hing ik een lint dwars door de woonkamer en daar hing ik alle kerstkaarten dan aan. De afgelopen jaren vond ik dat iets te heftig en lagen de meeste kaarten in en bak op tafel en een aantal stonden boven de houtkachel. Dit jaar wil ik er wel weer iets meer mee doen maar heb nog geen idee wat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien heb ik je op een nieuw idee gebracht Chris.

      Verwijderen
  2. Zo'n oude lijst is eigenlijk een heel leuk idee. Netjes, overzichtelijk en lekker opgeruimd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het leuke ideeën allemaal! Ik verwacht eigenlijk geen kerstkaarten te krijgen. Zelf ben ik meestal te laks om ze te versturen. Want ik vind dat ik er dan ook een persoonlijke boodschap op moet zetten, en dat is zo intimiderend dat ik niets doe....

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vraag me ook altijd af waar ik al die kaarten nu weer moet laten. Het wordt snel zo rommelig. Maar hier zitten goede ideeën bij. Bedankt voor de tips!

    BeantwoordenVerwijderen