dinsdag 3 november 2015

Zo krijgt behang een persoonlijke "look"

Sinds onze dochter het ouderlijk huis heeft verlaten en op kamers woont heb ik haar slaapkamer ingepikt. Met toestemming natuurlijk, want ze komt nog regelmatig het weekend thuis en dan is het toch wel fijn als ze nog ergens een eigen plek en bed heeft.
Maar omdat we de kamer opnieuw ingericht hebben voelt het niet meer als haar kamer. 
Want was het houtwerk eerst appeltjes groen, nu is het lekker licht in wit en grijze tinten en zijn de wanden behangen met Graham @ Brown Frames uit de collectie van de Behangwebshop.
Je hoeft niets toe te voegen maar het kan wel
Het grappige aan dit behang uit de Disney collectie is dat het allemaal getekende fotolijstjes zijn, maar allemaal net even anders. Je kunt het behang natuurlijk zo laten, maar je kunt ook, net als op dit voorbeeld van de Behangwebshop een paar lijstjes een kleurtje geven. Zo krijgt je behang een heel persoonlijke "look".
kleur voor een persoonlijke "look"
Ook kun je in een aantal "lijstjes" een foto plakken, bijvoorbeeld met masking tape wat tegenwoordig in veel verschillende kleuren en dessins te koop is.
Het enige nadeel is dat wanneer je foto's wilt wisselen je het behang kunt beschadigen. 
Denk van te voren dus even na welke foto, je waar wilt opplakken.
Ben je nogal veranderlijk van aard neem dan Pop tape, verkrijgbaar in de speelgoedzaak. Die is wel wat duurder dan de masking tape van de HEMA of Action, en in minder dessins en kleuren te verkrijgen, maar beschadigt je behang niet bij het lostrekken.
zwart-wit
Het Graham @ Brown Frames behang is in 4 kleuren verkrijgbaar. Namelijk in zwart-wit, roze, goud-wit en de wit-zwarte variant die ik heb gekozen. 

Heb je je keus gemaakt? Via de website van de Behangwebshop reken je heel gemakkelijk uit hoeveel rollen behang je nodig hebt en als je je bestelling hebt gedaan heb je die vaak na een dag al in huis. Zonder verzendkosten en je krijgt er ook nog een gratis behangset bij. Dus je kunt gelijk aan de slag. 

Wij zijn op dit moment nog even bezig met het schilderwerk en moet het behang nog even wachten. Maar zodra de kamer klaar is laat ik je het resultaat zien.

Hoe zou jij dit behang een persoonlijk look geven?

11 opmerkingen:

  1. Dat is grappig behang, ik heb het nog niet eerder gezien. Op deze manier kun je makkelijk een persoonlijk tintje aan een kamer geven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Chris,
      Hierbij stuur ik u de link naar het artikel van www.behangwebshop.nl

      http://www.behangwebshop.nl/graham-brown-frames-black#p=1

      http://www.behangwebshop.nl/graham-brown-frames-52050#p=1

      mvg. behangwebshop.nl
      Bertina
      078-6761030
      078-8422705

      Verwijderen
  2. Helemaal mee eens. Zodra het behang op de muur zit zal ik laten zien welke "look" ik het heb gegeven. Of mijn dochter. Het blijft natuurlijk wel haar kamer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind de witte versie enorm leuk! Maar ik zou het best spannend vinden om er op te gaan tekenen. Want wat als het niet mooi wordt! Die tape lijkt me daarom fijn.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik weet ook niet of ik het zou doen Nicole, maar het is wel leuk dat het kan.
    Misschien dat ik een paar lijstjes subtiel ga inkleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk en apart behang vind ik dit Marion.
    Ik ben heel benieuwd hoe jullie het aan je persoonlijke smaak hebben aangepast :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zou dan voor het plakken van foto's denken aan die strips die je ook weer los kan trekken zoals command-strips, of post-its voor kleine notities.
    Maar ik vind de lijstjes nogal druk. Ik zou ze dan ook liever leeg laten. Of ander behang kiezen :P

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben heel benieuwd hoe de kamer uiteindelijk gaat worden!
    Ik vind het een heel lollig behangetje. Maar zelf zou ik het niet aandurven. Ik ben nogal 'veranderlijk', dus zelf ben ik beter af met een neutrale wand die ik regelmatig van wisselende 'versierseltjes' kan voorzien.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk behang! Alleen zou ik het niet aandurven, wordt ik waarschijnlijk veel te onrustig van :)

    BeantwoordenVerwijderen