woensdag 18 november 2015

Zie je op tegen het maken van een surprise?

Sinterklaas vind ik vooral leuk vanwege de surprises. Die maak ik graag, dus ik zie er niet tegenop als mij gevraagd wordt een surprise te maken voor pakjesavond. Maar als je niet zo handig bent, dan kun je er als een berg tegenop zien. 

Maar dat hoeft helemaal niet. Ik heb namelijk wat voorwerk voor je gedaan en een aantal "snel klaar" surprises van verpakkingsmateriaal voor je op een rijtje gezet. Bijvoorbeeld deze camera en robot die ik tegen kwam in de Hallo Jumbo van novembergemaakt van dozen en lege blikken.
leuke surprise ideeën vind je in Hallo Jumbo
Spiegel voor ijdeltuiten
Maar ook op Surprise maken vind je allerlei voorbeelden van surprises die je eenvoudig zelf kunt maken van verpakkingsmateriaal. Zoals een spiegel van purschuim, die je maakt van een kartonnen doos, purschuim voor de rand en aluminiumfolie voor de spiegel zelf. Met deze handleiding gaat jou dit zeker lukken.
Klok voor laatkomers
Is de persoon op jouw lootje vaak te laat? Of juist altijd stipt op tijd? Maak dan een klok surprise! Met wat karton, lijm, satéprikkers en deze beschrijving maak je heel gemakkelijk een originele klok.

Zo zie je maar dat je met de juiste voorbeelden, een beetje fantasie en wat materiaal uit de keukenlade of wat anders in de papierbak of vuilniszak belandt, je snel een aardige surprise maakt, waaraan je ook niet veel geld hoeft te besteden.

En o ja, mocht je ook nog een gedicht moeten maken. Klik dan even hier, op deze website vind je in een oogopslag alle websites die je kunnen helpen met het maken van een sinterklaasgedicht.

Zie jij op tegen het maken van een surprise?

2 opmerkingen:

  1. Ik was er eigenlijk nog niet zo mee bezig, maar meestal lukt het wel om iets in elkaar te flanzen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind surprise maken heel erg leuk maar van dit jaar is iedereen zo druk, dat we besloten hebben om het een jaartje over te slaan. Misschien maak ik op het laatste moment toch nog wel iets voor onze dochter, kan het gewoon niet laten.

    BeantwoordenVerwijderen