donderdag 19 november 2015

Student-gourmet-assortiment

Gourmetten staat in menig huishouden op het menu tijdens de feestdagen. Lekker met z'n allen in een pannetje roeren en alleen die dingen eten die jij lekker vindt.

In verschillende supermarkten zag ik de eerste gourmetschalen alweer verschijnen en ook in de Hallo Jumbo van deze maand viel mijn oog op een paginagrote advertentie waarin het complete assortiment werd tentoongesteld.
Normaal gesproken besteed ik hier niet zoveel aandacht aan, omdat we het vlees zelf snijden als we gaan gourmetten en geen losse bakjes kopen.
Maar onze dochter die op kamers woont dacht hier heel anders over. 
Zij vertelde dat zij die losse items reuze handig vindt om te kunnen variëren op haar studentenhap.
Want zeg nou zelf, iedere dag pasta of of eenMansgerechten, daar ben je ook weleens op uitgekeken. 
En daarin heeft ze gelijk.

Met dit enorme gourmet assortiment kun je namelijk eindeloos variëren en € 2,-- per vlees-, vis- of kipgerecht, past zelfs in een studentenbudget.

Staat gourmetten ook bij jou op het menu tijdens de feestdagen?

6 opmerkingen:

  1. Gourmetten is een van die dingen waarvan ik niet begrijp wat er leuk aan is. Ik denk dan alleen maar: 'Moet ik nog zelf aan de slag!'

    Ik doe liever niets. En krijg het eten voorgeschoteld. Kant en klaar : )

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik moest erg lachen om je opmerking want mijn vader zegt altijd precies het zelfde.

      Verwijderen
  2. Zelf vind ik gourmetten af en toe leuk, ook omdat je vaak veel moet voorbereiden en inderdaad dan ook nog zelf aan de slag moet. Maar de jeugd hier vindt het erg leuk om te doen, dus af en toe doen we het.
    Maar om eens wat anders te doen met de kleine "gourmetverpakkingen"vind ik wel een schot in de roos.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb nog geen idee wat we met de kerstdagen gaan eten maar ik denk niet dat het gourmetten word. Mensen kiezen vaak voor gourmetten omdat het makkelijk is maar ik vind de voorbereiding nog best veel werk. Ik vind het vaak wel erg gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In verhouding tot een klassiek kerstmaal koken is dit toch wel gemakkelijker?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik denk dat veel mensen er zo over denken Sillie.

    BeantwoordenVerwijderen