maandag 16 november 2015

Spaarsystemen doe er je voordeel mee.

Herken je dit? Je portemonnee is vol met klantenkaartjes. Geen vakje is onbenut, of er zit wel een kaart in waardoor je verbonden voelt met een bepaalde winkel.
Bij mij is dat wel zo. Mijn portemonnee is er zwaar van en het enige moment dat ik alle kaartjes eens door mijn hand laat gaan is vlak voor de vakantie. 
Dan haal ik ze er allemaal uit omdat ik er in het buitenland niets mee doe.
Maar, eenmaal thuis, dan nemen ze gelijk weer bezit van mijn portemonnee.
Maar waarom eigenlijk? Word ik hier nou echt rijker van? Rijker misschien niet, maar met verschillende kaartjes kun je echt voordeel behalen.
Neem gerust een kijkje in mijn portemonnee. 

La Place, het restaurant van V&D
Sinds kort heb ik een la Place kaart waarmee je bij elk bezoek een gratis extraatje krijgt. Zoals korting, gratis producten of een leuke verrassing. En je kunt je la place vip-kaart koppelen met je airmileskaart zo kun je met je bestelling ook nog airmiles sparen.

ING-rentepunten
Rentepunten zijn een extraatje voor spaarders bij de ING. Je kunt hiermee voordelig winkelen in de ING Rentepuntenwinkel. En daar is er, met meer dan 950 producten en belevenissen, voor ieder wat wils. Er is dus altijd wel een reden om even een kijkje in de Rentepuntenwinkel te nemen want dit kan je een hoop geld schelen. 
Zo werkt het:
  • Per euro opgebouwde spaarrente krijg je automatisch 100 Rentepunten cadeau;
  • Hoe meer spaarrente je ontvangt, hoe meer Rentepunten je dus krijgt;
  • Rentepunten kosten je helemaal niets en gaan ook niet ten koste van je spaarrente;
  • Met je Rentepunten shop je voordelig in de ING Rentepuntenwinkel;
  • Klik hier om te zien wat je allemaal kunt bestellen.

VVV-bonnen
Ik heb er al eens een blog aan gewijd want met VVV-bonnen kun je meer dan je denkt en dat is ook zo heb ik gemerkt. Er zijn namelijk heel veel winkels waar je deze kunt verzilveren.

En nu de praktijk.
Tijdens een dagje shoppen met mijn vriendin in Zwolle hebben wij het volgende bespaard.
  • Gratis reizen met de trein; want ik had nog een vrij-reizen liggen;
  • Mijn vriendin reisde vanaf Amsterdam en had van te voren nog even bij de HEMA een voordelige trein dagkaart gekocht. Besparing 17,50;
  • We kregen 1,50 korting op 2 kopjes cappuccino bij la Place,
  • We kregen 50,00 korting door bij Restaurant Humpreys te betalen met VVV-bonnen;
  • En we kregen nog eens 10,00 korting door bij Restaurant Humpreys ING-rentepunten in te leveren.
Zo wordt shoppen en uit eten gaan nog eens leuk.

Lever jij  je gespaarde punten van klantenkaarten wel eens in?


8 opmerkingen:

  1. Jullie hebben een dubbel zo leuk dagje gehad met al die kortingen, zo te lezen!
    Ik wist helemaal niet dat La Place zo'n kaart had. Dat is vast nog relatief nieuw.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb de la Place kaart nu een paar maanden. Ik doe het niet zo veel mee maar als ik in la Place ben dan laat ik hem zien en altijd is er wel een leuke aanbieding.
      Ja en dat dagje "korting pakken" is natuurlijk erg leuk.

      Verwijderen
  2. Een dagje uit met korting is natuurlijk altijd leuk. Net als Sunny weet ik niet eens dat er een Laplace kaart bestaat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Soms kun je door de bomen het bos niet meer zien: zoveel klantenkaarten zijn er. En van sommige weet ik niet eens wat het nou eigenlijk oplevert.

      Verwijderen
  3. Ik gebruik mijn airmiles wel eens voor korting bij de V&D!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is inderdaad slim om die af en toe eens in te wisselen.

      Verwijderen
  4. Ik heb een app op mijn telefoon waar alle klantenkaarten in staat.
    zo hoef je de kaarten niet allemaal mee te nemen en kun ze laten scannen op je telefoon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk om hier aandacht aan te besteden. Ik heb een aantal kortingskaarten van winkels waar ik vaak kom. Verder niet, al die pasjes... Ik vind het maar een gedoe!

    BeantwoordenVerwijderen