zondag 8 november 2015

Kerstkaarten sturen. Doe jij dat nog?

Laatst ontving ik het fotomagazine van het Kruidvat met daarin informatie hoe je grappige kerstkaarten kunt maken. En als je eens wat anders wilt dan een "gewone" fotokaart dan zijn er de Crazy Christmas Cards waar je je gezicht in kunt plakken. Ik twijfel nog of ik dit jaar zelf kerstkaarten ga maken, laat staan dat ik kaarten ga versturen met mijn gezicht erin.
Crazy Christmas Cards zien er zo uit
Jaren terug, toen de kinderen nog klein waren maakten we altijd van hen een originele fotokaart en later schoten we, als het gesneeuwd had een aantal mooie plaatjes die we dan gebruikten voor de kerstkaart.
Maar dit jaar? Ik weet nog niet of ik het doe.
Zo heeft het jaren niet gesneeuwd en de foto's in mijn "archief" heb ik al eens gebruikt dus zijn niet origineel.
En er zijn natuurlijk legio andere mogelijkheden om elkaar fijne feestdagen en een gelukkig Nieuwjaar te wensen. Via Facebook of whatsapp kan dat snel en gratis. Dus waarom zou je dan een echte kerstkaart sturen? Maar toch om in november bezig te gaan met het maken van een persoonlijke kaart heeft toch ook wel wat.

Mocht je net als ik in dubio zitten Hier kun je zien hoe je een Crazy Christmas Card kunt maken. Maar ook op Pinterest vind je heel veel ideeën waarmee je op eenvoudige manier een creatieve kerst-/nieuwjaarskaart kunt maken.

Wat doe jij dit jaar. Stuur jij zelfgemaakte kerstkaarten per post?

6 opmerkingen:

  1. Dat is een goede vraag! Ik ben een beetje een lakse kaartenverstuurder moet ik bekennen. En de laatste jaren heb ik met kerst eigenlijk niets verstuurd.

    Of ik dit jaar kerstkaarten ga versturen weet ik eigenlijk nog niet. Ik vind dat ik het wel zou moeten doen, maar of ik ik mezelf er toe kan zetten weet ik nog niet...

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het altijd wel leuk om mensen van vroeger een kaart te sturen en er iets meer bij te schrijven dan alleen "fijne feestdagen".

      Verwijderen
  2. Hier een beetje hetzelfde als Nicole (hierboven). Ik neem het me vaak voor om kerstkaarten te versturen, maar de laatste jaren schiet het er steeds vaker bij in...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het altijd wel leuk om mensen van vroeger een kaart te sturen en er iets meer bij te schrijven dan alleen "fijne feestdagen". Maar dat doe ik niet bij iedereen. Het aantal kaarten dat ik stuur is dus wel minder dan de tijd dat ik ze zelf maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik stuur altijd wel kerstkaarten. Het ene jaar zelfgemaakte, het andere jaar gekochte. Het hangt er een beetje vanaf of ik tijd en zin heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik stuur wel elk jaar kerstkaartjes maar altijd gekochte :) En ik probeer er wel altijd wat meer op te zetten dan 'fijne feestdagen'. Mijn ouders sturen ook elk jaar een hele lading kerstkaarten dus het hoort er voor mijn gevoel gewoon bij en ik vind het leuk om te doen :)

    BeantwoordenVerwijderen