donderdag 29 oktober 2015

Mensen houden van lijstjes

Mensen houden van lijstjes, las ik op Blogtrommel. We houden van korte vaak makkelijk verteerbare berichten, de zogenaamde “lijstjes-artikelen.” 
Ik hou ook van lijstjes maar dan aan de muur zoals hieronder in onze eigen wall of fame waar ik een verzameling familieportretten heb opgehangen.
Maar sommige lijstjes zijn zo mooi dat er eigenlijk niets in hoeft en zijn met een likje verf om te toveren tot een waar stilleven. Zoals deze lijstjes die ik vond op Pinterest, allemaal verschillend en in de kleur van de muur geschilderd.
Of juist deze donkere, strakke lijstjes op een lichte muur.
Maar je kunt meer met lijstjes. Een van de bekendere is waarschijnlijke deze. Vaak gebruikt om op een creatieve manier foto's te maken van een bruidspaar, zoals hier. Maar ook leuk om te gebruiken bij het fotograferen van groepjes bruiloftsgasten en andere feestgangers.
En deze mooie verweerde lijst tegen een oude muur heeft eigenlijk helemaal geen toelichting nodig.
Wil je meer voorbeelden hoe je lijstjes op een creatieve manier kunt toepassen neem dan even een kijkje op de website van Eenig wonen. Dan zie je dat je met een beetje creativiteit hele originele wanddecoraties kunt maken.
Hou jij ook zo van lijstjes?

3 opmerkingen:

  1. Ik vind lijstjes ook heel erg leuk, maar voor bij mij thuis geen beginnen aan... Ik slaag er nooit in om ze netjes recht opgehangen te krijgen, dus dan kan ik het maar beter laten. Al die scheve lijstjes aan de wand... dat staat zo slordig! Bij mij dan, hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Troost je. Volgens mij is het ook heel hip om ze scheef te hangen of in een bundel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn jongste zoon is helemaal van de lijstjes. Hij heeft een korte muur waar hij ze allemaal ophangt. Er komen er steeds meer bij. :-)

    BeantwoordenVerwijderen