woensdag 7 oktober 2015

Is borduren hip en trendy?


Nee dus. Voor de grap heb ik deze zin ingetikt in Google in de hoop een opzet voor een leuk blog te kunnen vinden. Maar dat leuke opzetje bleef uit. Er was niets leuks te vinden over borduren. Terwijl ik in de vintage wereld toch verschillende items zie waarin borduurwerk is verwerkt tot een echte blikvanger. 
Bijvoorbeeld dit kussen gemaakt van een truttig borduurwerkje uit de Kringloop, gespot op de Pinterest-pagina Made by me van Henny Nijland.
Of deze die ik zag op hobby.blogo en waarvoor allerlei verschillende borduurwerkjes zijn samengesmeed tot een trendy kussen.
En hoe vind je dit vintage dekenkussen mét borduurwerk van Bloemm
Allemaal hartstikke leuk om te maken, je moet alleen wel even op het idee komen.
Borduurwerkjes zijn dus niet suf of truttig als je ze tenminste verwerkt in hippe vintage accessoires zoals deze originele kussens.
Ben je geïnspireerd? Breng dan snel een bezoekje aan je oma, de Kringloop of duik de zolder op om te zien of er nog zo'n niet ontdekt borduurwerkje te vinden is. Volgens mij heb ik nog ergens een schellekoord liggen!

Scoor jij weleens wat bij de Kringloop wat je een tweede leven geeft?

5 opmerkingen:

  1. Of ik weleens wat scoor bij de kringloop? Ik doe - bij wijze van spreken - niks anders! Vind het heerlijk om lekker tussen al die spulletjes te snuffelen bij de kringloop.

    Die kussentjes hier vind ik erg leuk. Sowieso vind ik handgemaakte dingen meestal wel wat hebben. Ik zou willen dat mijn dag uit wat meer dan 24 uur bestond, zodat ik wat meer tijd had om bijvoorbeeld weer te breien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik doe het niet zo vaak omdat ik altijd een beetje afknap op de bejaardenlucht die bij ons in de Kringloop hangt en het publiek dat er komt, maar ik ken ook mensen die geweldige vondsten hebben gedaan bij de kringloop. Misschien heb ik er geen neus voor.
    Scoren op Marktplaats kan ik veel beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik koop zeker graag bij de kringloop. Maar ik ben niet heel handig. Dus ik kan niet bijvoorbeeld van een paar oude dekens een mooie tas maken. Ik vind het altijd superknap wat anderen er nog van weten te maken!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Maar je hebt wel ideeën Nicole om van bijvoorbeeld een oude bank iets leuks te maken wat weer jaren meegaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tot nu toe heb ik vaker iets gedoneerd aan de kringloop dan dat ik er iets gekocht heb.
    Borduren deed ik vroeger heel erg graag maar het is inmiddels iets van vroeger geworden.

    Als kind vond ik het altijd fascinerend als mensen van die grote borduurwerken aan de muur hadden hangen.
    Nu je het zegt, ik heb ook ooit eens een schellekoord gemaakt, maar waar die gebleven is? Ik heb werkelijk geen idee Marion.

    BeantwoordenVerwijderen