maandag 19 oktober 2015

Bakkie doen?

Bakkie doen? Ik hou wel van een bakkie leut. Vooral het eerste kopje koffie van de dag, dat smaakt het lekkerst. Het is dan ook niet zomaar een kop koffie, nee een sterke bak met opgeklopte melk. Dat lijkt misschien ingewikkeld, zo op de vroege ochtend. Toch is het super eenvoudig, gewoon met pads uit je Senseo apparaat en opgeklopte melk uit de melkopschuimer. Maar voordat ik de juiste melkopschuimer had gevonden? Dat duurde wel even.


Maakte ik voorheen mijn schuimkraag in de magnetron, met verse halfvolle melk in een glazen melkopschuimer van Blokker dan was het eerste kopje perfect. Alleen als ik het restant melk wilde bijvullen, dan was het resultaat aller belabberts. 
Er was geen schuim in te krijgen. Met het resultaat dat ik het restje melk weggooide, er nieuwe in deed en het opnieuw probeerde. Dat schoot dus niet op.

Gelukkig weet ik nu hoe ik de perfecte schuimlaag op mijn koffie krijg, namelijk met houdbare halfvolle melk én met een elektrische melkopschuimer.
Ik heb een snoerloze Inventum melkopschuimer waarmee ik in 90 seconden perfect geschuimde melk maak met één druk op de knop.
Hiervoor moet je misschien een kleine investering doen, bij de winkel van ons allemaal koop je hem voor 39,99, maar dan  maak je wel van iedere kop koffie een waar feestje.


Bakkie leut is trouwens Amsterdams voor kopje koffie. Maar er zijn nog veel meer spreekwoorden die met koffie te maken hebben. Ik vond ze heel toevallig omdat ik wilde weten waar dat bakkie leut vandaan kwam. Lees ze eens door, en neem er gerust een kopje koffie bij. 

Hoe drink jij je koffie het liefst?

2 opmerkingen:

  1. Ik doe met je mee, want tegen koffie zeg ik geen "nee"! ;-)
    Ik drink het liefst espresso, zwart. Maar soms - om mezelf eventjes te trakteren - doe ik er weleens een schepje rietsuiker in en spuit ik er wat slagroom op.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt ook goed. Maar dan niet als eerste kopje koffie 's ochtends.

    BeantwoordenVerwijderen