donderdag 3 september 2015

Van een vol hoofd naar een hoofd vol ideeën

Soms is het leuk om even terug te kijken naar hoe het is begonnen. 
Het was december 2014. Ik kreeg meer vrije tijd door het wegvallen van mijn betaalde baan en in plaats van een vol hoofd kreeg ik een hoofd vol ideeën. Ik wilde weer creatief bezig zijn en besloot mijn creaties te delen op Facebook en Twitter, te verhandelen op Marktplaats en er later over te schrijven op mijn blogZo is Lots ideas of Marion ontstaan.
"Ken je dat? Je ziet iets waarvan je denkt: dat kan ik ook. Dat je gelijk aan de slag wilt, maar eigenlijk geen tijd of zin hebt om het zelf te maken. Daarom kun je deze leuke dingen ook bij bestellen"
Poefjes van vintage wollen dekens
Het begon met een poefje dat zag ik in een etalage van een woonwinkel in Zwolle. Gemaakt van een echte wollen deken. Maar nogal aan de prijs. Ik besloot het daarom zelf te gaan maken.
Maar hoe maak je een poefje dat je alleen in een etalage hebt gezien? Internet biedt uitkomst. Op hoe maak ik zelf vond ik een werkbeschrijving van een basis gemaakt van oude kranten. Deze heb ik aangepast, omdat de poef veel te zwaar werd. Want als ik eens een poefje zou verkopen dan zou het gewicht de verzendkosten enorm opdrijven. Dat moest anders. En dat is gelukt. 
certificaat van echtheid
Vintage wollen dekens zijn trending topic
Omdat vintage dekens trending topic zijn, worden deze voor veel geld aangeboden op Marktplaats en andere verkoopsites. Gelukkig lagen er nog twee in mijn ouderlijk huis en kon ik deze gebruiken voor mijn eerste probeersels.
Later scoorde ik er nog een paar via een FB-vriendin die ik op op de Spoonk vintage sale leerde kennen. Zo kon ik een tijdje vooruit.
nieuwe voorraad dekens
Voddenpoefjes
Daarna ben ik aan het volgende project begonnen, want mijn hoofd zat vol ideeën. 
Dat zijn de voddenpoefjes geworden, geïnspireerd op de voddenkleden uit de jaren tachtig, maar dan gehaakt van t-shirt yarn.
Omdat er nogal wat t-shirts in één poef gaan en mijn eigen stapeltje niet zo groot was plaatste ik op Facebook een oproep om afgedankte t-shirts aan te leveren. In ruil voor een zelf gemaakte appeltaart. Daar kwamen nogal wat reacties op, dus ik kon aan de slag. In mijn fotoalbum kun je al mijn maaksels bekijken. 
voddenpoefjes van oude t-shirts
Poefjes verkoop-klaar
Inmiddels had ik verschillende poefjes gemaakt, maar geen afzetgebied. 
Via het stage-adres van mijn dochter kwam ik in contact kwam met Spoonk, die in maart een vintage market organiseerde waar creatievelingen die iets moois, leuks of geks te bieden hadden, een kraampje konden huren.
En zo stond ik als Lots ideas of Marion met mijn poefjes tussen allerlei ‘andere’ creatives.
Niet dat ik gelijk verkocht, maar het was dé plek voor het uitwisselen van ideeën en het leggen van contacten. Heel belangrijk als je net begint.
Vervolgens heb ik mijn creaties op Facebook, Twitter en via mijn blog in de spotlights gezet én ik heb ze op Marktplaats te koop aangeboden. Sindsdien is het een beetje gaan lopen en heb ik een paar poefjes verkocht. Tegen kostprijs plus een kleine vergoeding voor de moeite.
mijn kraampje op de Spoonk Vintage sale in maart j.l.
Like en deel
In januari 2015 ben ik gestart met mijn blog. Waarin ik eerst alleen schreef over mijn creaties en wat mij inspireert. Maar later ook over wat mij opvalt op internet, in tijdschriften en op TV en waar ik wel een DIY-projectje in zie of een leuke tip of truc.  
Op mijn Facebookpagina probeer ik ongeveer drie keer per week een update, een blog of een nieuwe creatie te plaatsen. 

Nu de zomer bijna voorbij is en de dagen korter en de avonden langer worden heb ik weer zin om aan nieuwe creaties te beginnen. Mijn hoofd zit er weer vol mee. Als je mijn pagina "liked" ben je als eerste op de hoogte van "mijn hoofd vol ideeën". Ben je enthousiast over Lots ideas of Marion deel mijn pagina dan met jouw vrienden.



1 opmerking:

  1. Van een vol hoofd naar een hoofd vol ideeën.
    Hoe dat is gegaan kun je hier nog eens nalezen.

    BeantwoordenVerwijderen