woensdag 9 september 2015

Met VVV bonnen kun je meer dan je denkt

Hoe vaak gebeurt het niet dat je bij een afscheid, een verjaardag of na een vriendendienst een VVV-bon cadeau krijgt.
Handig om te geven; je hoeft je niet in de cadeauwensen van een ander te verdiepen en de krijger kan naar eigen inzicht een cadeau uitzoeken. Leuk om te krijgen, want de bon vertegenwoordigt vaak een aanzienlijke waarde.
Maar als puntje bij paaltje komt is het maar de vraag of de VVV-bon ook in de winkel van jouw keuze, dus aan het artikel dat jij wilt hebben, ingewisseld kan worden. Vaak is dat niet zo. En daarom liggen de VVV-bonnen bij ons in een lade te "verstoffen".
Voorheen zat er bij de bon een overzichtje van waar je je cadeau kan "verzilveren". Maar meestal waren dát winkels in de plaats waar de gever vandaan kwam, dus niet interessant voor de ontvanger, die aan de andere kant van het land woonde.

Maar ook het VVV gaat met zijn tijd mee. Bij de huidige VVV-cadeaubon zit een acceptantenoverzicht, met logo's van ketens die jouw waardebon accepteren. En dat zijn er toch heel veel.
En je kunt op VVV cadeaubon precies zien waar je in jouw buurt je bon kan inwisselen. En als het nodig is, ook kan kopen. Ook kun je de VVV NL app downloaden, zodat je gelijk weet waar je met je bon kan cashen.
Na het schrijven van dit stukje kijk ik toch met andere ogen naar de inhoud van mijn "blauwe envelopjes". Temeer omdat wij hier in huis de laatste tijd heel wat bonnen hebben gekregen.

Minpuntje is dat je op het moment suprême de bonnen NIET bij je hebt. Ze hebben namelijk nog steeds het formaat "overschrijvingskaart" en passen niet in je portemonnee.
Een cadeaukaart in de vorm van een pasje zou daarom veel handiger zijn. Maar die is er nog niet.

Misschien wel als wij er met z'n allen op gaan aandringen bij het VVV. Bijvoorbeeld door dit stukje te delen op Facebook of te retweeten op Twitter. Heb ik een deal?





2 opmerkingen:

  1. Het is al lang geleden dat ik een VVV bon had. Wat ik mij herinner is dat je destijds ze alleen maar op een beperkt aantal punten kon verzilveren. Om die reden zou ik ze niet zo snel kopen als cadeau voor een ander.
    Maar als ze nog bestaan lijkt me een pasje handiger dan hoef je ook niet alles op één adres uit te geven ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het voordeel van een pasje is ook dat je de bon niet in één keer hoeft op te maken. Dus VVV, ga over op een pasje!

      Verwijderen