woensdag 12 augustus 2015

IKEA. Kun jij er omheen?


Gisteren viel hij weer op de mat: de nieuwe IKEA-gids. Bomvol inspiratie en hebbedingetjes. Hoewel ik al een aantal nieuwe dingen in de winkel en op de website had gezien verheug ik me altijd weer op die dikke, gratis catalogus.
Want ondanks dat ik een IKEA-interieur een beetje ben ontgroeid zijn er toch altijd items die ik enorm leuk vind bij IKEA. Bijvoorbeeld de stoffen en zeker wat je er allemaal mee kunt doen.

Wanddecoratie van stof en MDF
Zo heeft deze wanddecoratie*, gemaakt van een plaat MDF en overspannen met kleurige stof van het Zweedse warenhuis, een tijdje in mijn kantoor gehangen. Ik werd vrolijk van alle kleurige poppetjes, waarvan ik zelfs een foto heb gemaakt voor mijn persoonlijke Twitter-account. Maar soms is het tijd voor wat anders en daarom wacht de plaat nu op een andere bestemming.
 plaat MDF overspannen met IKEA-stof
Ook voor de studentenkamer van onze dochter konden we natuurlijk niet om IKEA heen. Want voor leuke accessoires, voordelige vloerkleden, en de oh zo handige opbergsystemen gingen we toch even in het nieuwe filiaal in Zwolle kijken. En ook de stofafdeling werd niet overgeslagen.
Wat vind je van deze stof die ik misschien ga gebruiken voor een paar kussens voor het bed en bank?
VIPPMÅLLA
En deze stof is misschien wel leuk om er ooit weer een wanddecoratie van te maken.
ÄNGSFLY
Deze roomwitte Ofelia Plaid hebben we gekocht omdat deze de oneffenheden op dé Bank mooi kan camoufleren.
een super zachte Ofelia plaid
Kortom, ik vind IKEA altijd wel een bezoekje waard, om gratis inspiratie op te doen en om er na afloop een lekker softijsje te eten.

Wil je de werkbeschrijving?
Wil je weten hoe je zo'n leuke wanddecoratie* van stof maakt, reageer dan op Facebook of laat hieronder een reactie achter. Ik stuur je dan persoonlijk de werkbeschrijving toe.




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen