zaterdag 15 augustus 2015

Gebruik maaltijdpakketten zonder ze te kopen

Je wordt ermee "dood gegooid". Steeds meer zie je reclames over kant en klare maaltijdpakketten zoals Hello Fresh die bij je thuis worden bezorgd
Ook Albert Heijn probeert een graantje mee te pikken door ook gemakdozen aan te bieden.
Zeker nu de online supermarkten in opkomst zijn, wordt het steeds gewoner om de boodschappen online te bestellen en thuis  te laten bezorgen.

Maaltijdpakketten voor inspiratie
Ik heb nog nooit boodschappen online gekocht en ook de kant-en-klare maaltijdpakketten laat ik meestal links liggen. Niet alleen omdat ik ze duur vind, maar ook omdat ik zelf een creatieve kookster ben en graag nieuwe recepten uitprobeer. En het liefst budget vriendelijk natuurlijk.
Ik laat me dus graag inspireren door de inhoud van zo'n samengesteld pakket en geef er dan mijn eigen draai aan. Hieronder laat ik je zien hoe je met een beetje creativiteit zelf een "HalloVers" maaltijd op tafel kan zetten.

Neem bijvoorbeeld de oosterse curry met spitskool en cashewnoten van HelloFresh met de volgende inhoud:
  • knoflook;
  • rode peper;
  • spitskool;
  • tomaat;
  • bosuitje;
  • bladpeterselie;
  • kokosmelk;
  • zilvervliesrijst;
  • cashewnoten;
  • currykruiden.
oosterse spitskool met curry (Hello Fresh)
Klik je op download het recept dan verschijnt het recept en kun je gelijk aan de slag.
Nu zul je zeggen "ja, maar HelloFresh levert precies dé ingrediënten en de hoeveelheid die ik nodig heb". Maar wie zegt dat je de meeste benodigdheden niet al in huis hebt. 
Controleer je keukenvoorraad maar eens. Je zult zien dat je knoflook, rijst, tomaat, (curry) kruiden 'gewoon' in huis hebt.
Juist daarom is de site van HelloFresh zo leuk om te gebruiken voor als je even geen inspiratie hebt.

Gratis receptenboek 
Kijk ook eens op de website van Aviko als je even niet weet wat je moet koken. Ook daar zie je leuke weekrecepten die je met kant-en-klaarpakketten, maar ook met spullen die je gewoon in de kast hebt staan kunt maken.
En als je toch op de website van Aviko rondneust dan zie je dat je door jouw kookweek te delen je een receptenboekje t.w.v. 14,95 kunt krijgen; gratis en voor niets. 
Het enige wat je moet doen is een aantal virtuele stickers naar de juiste dag schuiven en je adresgegevens in te voeren. Binnen 14 dagen ontvang je jouw kookweek receptenboekje thuisgestuurd, met recepten voor elke dag van de week.




Maar mocht je dit allemaal te tijdrovend vinden dan kun je natuurlijk ook even kijken hoe dat werkt met die maaltijdpakketten die rond etenstijd bij je thuis worden bezorgd. Ik kan je niet aan praktijkvoorbeelden helpen maar op de website van Hello Fresh vind je alle nodige informatie.
Ook is het mogelijk om bij hen een proefbox te bestellen om het gemak van deze dozen te proberen. Het is alleen niet gratis. Dat is jammer want anders had ik het vast gedaan en er een review over geschreven.


Laat jij wel eens maaltijdpakketten thuis bezorgen? Deel je ervaring op Facebook of laat hieronder een reactie achter.
Ik vind het leuk om te lezen op welke manier jij je laat inspireren.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen