woensdag 19 augustus 2015

Budget parkeren in de hoofdstad. Ja het kan!

Ik vind het leuk om een reacties te krijgen. Zeker deze, die ik kreeg op mijn blog Hoe je voordelig in de stad kunt parkeren inspireerde mij om ook het parkeren in Amsterdam eens onder de loep te nemen.

"Dag Marion, ik zag op mijn Twitterprofiel je naam verschijnen. Nieuwsgierig als ik ben heb ik ondertussen je blog gevonden. Heel interessante tips geef jij mee. Ik klikte al eens op de link van secret hotels. Leuk om weten. Ieder jaar plan ik met 5 vriendinnen een weekendje weg. We dachten begin 2016 richting Amsterdam of Rotterdam te komen en ik zal zeker deze site doorspitten. Bedankt voor de tips die je deelt!"

Parkeren én Reizen
Toevallig was ik in de zomervakantie in Amsterdam en omdat we met het hele gezin gingen kozen we voor de auto. En die moet je natuurlijk ergens parkeren. Maar waar?
Meestal kies ik voor Transferium Zeeburg omdat die vanuit het Noorden erg gunstig ligt en een snelle verbinding naar het centrum heeft.
Maar nu moesten we naar Amsterdam West, dus kozen we P&R Sloterdijk.
P&R Sloterdijk
Helaas was de parkeerplaats vol toen we aankwamen en was onze eerste reactie "uitwijken" naar de vertrouwde parkeerplaats aan de andere kant van de stad.
Dát hebben we niet gedaan, want wie garandeert dat daar wel ruimte is. En in de tijd dat wij van West naar Noord zijn gereden is op deze P&R vast wel een plaatsje vrij. En zo gebeurde.

lees goed de instructies door voor het goedkope parkeertarief
Als je reist met het OV
Nu is wachten niet onze sterkste kant, maar er waren maar 2 auto's voor ons en de trams reden met enige regelmaat dus na ongeveer een half uur konden wij de parkeerplaats op. We haalden een vervoersbewijs uit de automaat (als je zelf geen OV-kaart hebt betaal je voor het vervoer van 4 personen 6,80) en konden nog net lijn 12 halen die ons richting Leidseplein bracht. Voorspoediger kon haast niet.

Parkeer je voor 1 euro
De terugweg ging in omgekeerde volgorde en ging ook als een "tram". 
Rijen waren er niet meer, zelfs niet voor de betaalautomaat, waar je je parkeertarief contant en per pin kan betalen.
Voor ons bezoek aan de stad moesten we 7,00 parkeergeld betalen, maar als je met het openbaar vervoer verder had gereisd en je je OV-kaartje voor de scanner hield betaalde je maar 1,00 parkeergeld.
Eén EURO parkeergeld, je weet niet wat je ziet. En tel je dat op bij het bedrag dat je voor het vervoer met de tram betaalt dan kost het Parkeren & Reizen je nog geen 8 euries per gezin!
Dit moet ik onthouden en delen! Vandaar.
vergeet bij het betalen niet je OV-kaart te scannen!
Je OV levert de winst
De garantie dat er gelijk een parkeerplaats voor je is kan ik je helaas niet geven. Maar met een beetje geduld en als je het niet erg vindt om een ritje met de tram te maken (die overigens door een heel leuk deel van de stad slingert) dan is deze P&R zeker het overwegen waard.
Ga je met de auto naar Amsterdam check dan eerst op parkeren in Amsterdam alle mogelijkheden en lees voordat je op pad gaat even de gebruiksaanwijzing door. En vergeet niet als je gaat betalen je OV-kaart te scannen, want die levert in dit geval de winst op.

Heb jij zelf ook tips om in Amsterdam te parkeren, laat dan hier een reactie achter of deel ze op Facebook.




2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk artikel! Zelf heb ik geen auto, dus ik zou er nooit op gekomen zijn, maar ik weet zeker dat veel mensen hier iets aan hebben. Goede tips!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Anna. Leuk dat je een reactie hebt achtergelaten.

      Verwijderen