vrijdag 3 juli 2015

Zomerse ideeën met een oude koeltas


Wat is het warm vandaag. Een dag met zomerse temperaturen waarnaar je verlangt als je vakantie hebt, maar die ook een beetje tegen kunnen staan omdat je geen vakantie hebt. Dus gewoon de dagelijkse dingen,  waaronder de weekendboodschappen, MOET doen.
Inderdaad MOET, want in een ARKO-auto (ARKO staat voor Alle Ramen Kunnen Open) zonder airco, is boodschappen doen op een hele warme vrijdag geen pretje.
En dan gaan we natuurlijk ook nog barbecueën; dus er moet ook nog extra vlees ingeslagen worden.
Het klinkt allemaal wat klagerig maar dat is het niet mits je je blik op oneindig zet en goed voorbereid op pad gaat. Dus mét koeltas, mét elementen.

Zo heb ik een knalroze koeltas, die in een vorig leven dienst deed als Barbie-koffer van mijn dochter. Maar sinds de Barbies het huis uit zijn (en mijn dochter ook bijna, maar daarover een andere keer meer) heb ik de tas in ere hersteld. Je kunt er veel in kwijt en met wat bevroren elementen uit de vriezer houd je je gekoelde waar op bijna dezelfde temperatuur als waar die vandaan komt.

Hij is fleurig en doet zomers aan en is anders dan de koeltassen die je bij de supermarkt koopt.
Omdat ik al tijden rondloop met ideeën om iets te gaan doen met plastic tassen heb ik wat gesnuffeld op het world wide web en vond op Pinterest  allerlei leuke voorbeelden van zomerse tassen en allerlei ander leuks wat je van tafelzeil of oude koeltassen kan maken. Bijvoorbeeld deze gerecyclede tas van oude koeltassen gepind door Trudie Saris.
Gerecyclede tas van oude koeltassen van Trudie Saris

En wat dacht je van deze leuke knijperzak van Kitch Kitchen die je ook gemakkelijk zelf kunt maken van een oude shopper of een stuk tafelzeil.

Of deze kruidenpothoezen van metooplease.com.au.met een wel heel zomerse aanblik.

Kortom DIY-projectjes in overvloed en om gelijk aan de slag te gaan heb ik op Emma en Mona een beschrijving gevonden van hoe je eenvoudig van tafelzeil een leuke strandtas kan maken.

Zodra het wat koeler wordt ga ik aan de slag en jij? Wat ga jij maken van je oude shopper of koeltas.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen