vrijdag 31 juli 2015

Weclycle; me too


Bij ons thuis wordt er heel wat geprint. In hoogtij dagen waarop er hele scripties en portfolio's moeten worden afgedrukt maakt onze printer overuren.
Op zulke momenten gaan er heel wat cartridges doorheen. 
Gelukkig heb ik er altijd wat op voorraad, want als dat niet zo was en de inkt is opeens op, dan hebben we een probleem.
De dichtstbijzijnde winkel is namelijk 5 kilometer verderop en de cartridges zijn in de winkel altijd veel duurder dan dat je ze online koopt bij 123 inkt.
Een bijkomend voordeel, naast het gemak van online bestellen, is dat je bij 123 inkt je cartridges ook kan recyclen; voor ieder leeg exemplaar krijg je na inlevering 1,50 terug, te besteden bij je volgende bestelling. Dat is dus snel verdiend.

Vorige week heb ik 4 lege cartridges teruggestuurd waarvoor ik toch 6,00 heb teruggekregen. En het gaat heel gemakkelijk.

Stap 1
Je verzamelt je lege cartridges, verpakt deze in een plastic zak (dit is om lekken te voorkomen) en stopt deze in een doosje. Ik heb altijd wat lege doosjes op voorraad dus die gebruik ik ervoor.
Stap 2
Je print het verzendlabel dat je per e-mail ontvangt nadat je je recycle aanvraag hebt gedaan en plakt deze op je pakketje. Zorg er wel voor dat de barcode goed leesbaar is.
Stap 3
Je pakketje lever je vervolgens in bij een van de ruim 1500 KIala punten.

De status van je recycle aanvraag kun je eenvoudig inzien via je eigen account. Maar als 123 inkt je pakketje hebt ontvangen krijg je ook een e-mail waarin staat dat je tegoed is bij geschreven. Simpel toch. 

Wat doe jij met je lege cartridges? 




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen