donderdag 7 mei 2015

DIY idee met een verzameling


Laatst schreef ik een blog over verzamelwoede. Misschien omdat ik vroeger zelf ook een verzameling had: Een verzameling eierdopjes wel te verstaan. Een nogal uitgebreide met hele speciale exemplaren.
Zo had ik eierdoppen met een bepaald item, van verschillende materialen en bracht ik uit ieder land waar ik vakantie vierde een eierdopje mee.
Ze stonden te pronken in een vitrinekast die ik speciaal voor mijn verzameling had aangeschaft.
Maar opeens was het voorbij en kreeg de kast een andere bestemming en de eierdopjes verdwenen in een doos.
greep uit mijn verzameling eierdopjes
Alleen met Pasen haal ik ze nu nog tevoorschijn. En dan alleen die dopjes die echt iets met dát feest te maken hebben; dus alleen de kippetjes en de hazen.
Met de rest doe ik niets meer, die woont in 2 dozen in mijn pas ingerichte "opbergruimte" in de schuur. Ik wil er eigenlijk wel vanaf, maar ik twijfel nog een beetje omdat je er ook hele leuke DIY mee kan maken.
Bijvoorbeeld deze leuke etagère die ik vond op Pinterest, gemaakt van eierdopjes, kopjes en schoteltjes. 
Etagère gevonden op Pinterest
Of deze leuke lampenvoet gemaakt van zes Delfblauwe eierdopjes en een schoteltje? Op VT-wonen kun je zien hoe deze lampenvoet zelf kan maken.

Onalledaagse lampenvoet van eierdopjes
Wil je gelijk aan de slag maar heb je zelf geen eierdopjes verzameld. Ik heb ze in alle kleuren en maten en doe ze graag van de hand voor een leuk DIY-project. 
Ben je niet zo handig en wil je wel zo'n leuke etagère of lampenvoet? Laat het me dan weten, wellicht kan ik met MIJN eierdopjes iets moois voor JOU maken.
En het resultaat show ik natuurlijk op LOTS of IDEAS, @Lotsideas of Pinterest.
Volg je me daar?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen