maandag 9 maart 2015

Polaroid style prints


Afgelopen weekend las ik in het tijdschrift “Vrouw” de column van Daphne Deckers waarin zij schreef over de terugkeer van de kant-en-klare foto.
Op het verlanglijstje van haar dochter stond namelijk een Polaroidcamera en bij het schrijven van dat wóórd kwamen er bij haar allerlei nostalgische gevoelens naar boven. Ze waren hip in de jaren negentig, die fotocamera’s waar gelijk een kant-en-klare foto uitrolde. En ook nu weer helemaal trendy. 

Vrouw 6 maart 2015

Vroeger is weer helemaal nu
De hang naar vroeger is weer helemaal nu en daar speelt ook het Kruidvat handig op in. Ook Kruidvat kun je namelijk geprinte kaartjes maken met de lay-out van een ouderwetse Polaroid foto.
De kaartjes zijn 10,2 x 12,7 cm groot met daarin een foto van 9 bij 9 cm en je kunt ze bestellen in setjes van 16, 24 of 32 stuks.
Op de voorkant kun je één foto met daaronder een  tekst plaatsen. En als extraatje kun je op de achterkant ook nog wat schrijven.
Plak ze op je muur, je prikbord of leuk je agenda op door er een paar polaroids in te plakken of maak een sfeervolle slinger van je favoriete foto's. 

Dit kun je doen met de polaroid style prints

Verjaardagsslinger
Ik werd enthousiast toen ik dit zag en kreeg gelijk een idee hoe ik deze Polaroid style prints zou kunnen gebruiken. Ik ga er een verjaardagsslinger van maken voor onze dochter die binnenkort achttien wordt.
Op iedere print komt een foto uit dát jaar met daaronder het jaartal waarin de foto is gemaakt. Op de achterkant schrijf ik dan een persoonlijke tekst of gebeurtenis.
Op de verjaardag zelf hang ik de slinger op en als de festiviteiten voorbij zijn berg ik hem weer op in het bijgeleverde doosje.

Ik realiseer me echter wel dat het maken van zo’n verjaardagsslinger een enorme klus is. Ik moet namelijk eerst allemaal foto’s verzamelen. En omdat ik niet alle foto’s digitaal heb zal ik er ook nog een aantal moeten inscannen. Maar dit weerhoudt me niet om er binnenkort mee aan de slag te gaan.
Nu maar hopen dat de software van het Kruidvat een beetje gebruiksvriendelijk is want anders ben ik bang dat ik het voor de verjaardag van mijn dochter niet ga redden.

Vind jij het ook een leuk idee laat het me gerust weten. Stuur mailtje dan neem ik contact met je op.

Wil je op de hoogte wilt blijven van alle ideeën die in mijn hoofd ontstaan volg mij dan op Facebook of Twitter.






1 opmerking: