vrijdag 16 januari 2015

“Welke” is elke dag een ontdekking


Ik ben zelf een groot fan van Welke.
Iedere keer als ik via Facebook een nieuwe update krijg, raak ik geïnspireerd. Dan wil ik aan de slag. Maar in de meeste gevallen komt hier niets van terecht en blijft het bij kijken en dromen.
Nu ik meer vrije tijd heb is er ruimte om daadwerkelijk iets met die inspirerende ideeën, die ik wekelijks, soms dagelijks op een presenteerblaadje krijg aangeboden, te gaan doen. Bijvoorbeeld deze dierenpotten.
Dit waren volgens mij de eerste dingen die ik in mijn eigen lookbook heb bewaard, voor het moment dat ik tijd heb om ze zelf te maken.
En dat moment is er: NU en zie hier het resultaat.
Thuis hebben we ze inmiddels in alle kleuren en maten en gebruiken we ze voor de paperclips, de suikerklontjes en het kleingeld voor de collecte. Maar natuurlijk zijn deze dierenpotten ook leuk om alle strijkkralen bij elkaar te houden. De plastic diertjes, die ik vond toen ik speelgoedkist van mijn zoon aan het uitmesten was, heb ik op de deksels van conservenpotten gelijmd en vervolgens gespoten. Voor het beste resultaat kun je voor je gaat lijmen, de deksels en de diertjes eerst even opschuren en ontvetten met afwasmiddel en voordat je gaat verven eerst even voor behandelt met primer.
Spuitverf, in verschillende (fluorescerende) kleuren en primer zijn trouwens voor niet teveel geld te koop bij Action waar je ook, als je zelf geen uitpuilende speelgoedkisten hebt, de beestjes kunt kopen. 

Minpuntje is dat de deksels niet in de vaatwasser kunnen en niet geschikt zijn voor intensief gebruik.
Als je daar een beetje rekening mee houdt dan heb je wel een geweldige eyecatcher op je bureau, in je keuken of in de kinderkamer.

Mocht je het teveel werk vinden om er zelf mee aan de slag te gaan en heb je interesse in een of meer van deze leuke potten laat dan even een berichtje achter.

Waar zou jij zo'n leuke pot voor gebruiken?




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen